Thuis

De plek waar je helemaal jezelf bent en waar veiligheid en geborgenheid van onschatbare waarde zijn.
Je wilt hier tot rust kunnen komen na een drukke werkdag of je even afsluiten van alle prikkels van buitenaf.
Even lekker opladen dus.

Een onoverzichtelijke, rommelige woning helpt jou daar niet bij.
Misschien loop je met de administratie achter de feiten aan en mis je structuur.
Als er dan ook nog verhuisplannen zijn kan dat stress opleveren.

Daarnaast kun je te maken hebben met een “life-changing event”, zoals de geboorte van een baby, samenwonen of trouwen, een nieuwe baan of werkloos worden, ziekte of burn-out, een scheiding of het verlies van een dierbare. Omstandigheden die jouw leven (tijdelijk) op z’n kop kunnen zetten. Het huis(houden) en de administratie hebben dan even geen prioriteit en daardoor kunnen er achterstanden ontstaan.

Loslaten

Vind je het moeilijk om spullen los te laten? Doordat ik jou de juiste vragen stel leer ik jou om anders naar je spullen te kijken, zodat jij beter kunt beslissen wat je ermee wilt doen:
houden, weggeven/doneren of weggooien.

Jij bepaalt zelf het tempo in dit proces. En jij hebt zelf de regie in handen:
ik beslis niet wat er wel of niet weggaat, dat doe jij!

Veel mensen beschikken niet over het “opruim-gen”, waardoor opruimen en organiseren geen vanzelfsprekendheid is. Maar organiseren kun je leren!

Als professional organizer leer ik jou een opruimtechniek die bij jou en jouw situatie past en geef ik jou tips en trucs, zodat jij de georganiseerde ruimte zelf kunt bijhouden.   

In de thuissituatie ben ik jou graag van dienst in onderstaande situaties:

Opruimen woning

Ben jij ook regelmatig aan het zoeken naar je spullen? Of hoop je dat er geen onverwacht bezoek voor de deur staat omdat je nog niet aan opruimen bent toegekomen? Misschien is die rommelzolder, garage of trapkast nog steeds een doorn in het oog of kun je niet optimaal genieten van je keuken omdat die te vol staat en er een logisch systeem ontbreekt. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Maak van je huis het “thuis” die je altijd al voor ogen hebt gehad. Je kunt zoveel meer genieten van je woning als alles een vaste plek heeft en er structuur aanwezig is. Het scheelt je veel tijd, energie en ergernis wanneer je overzicht en ruimte hebt. Hoe ziet jouw droomhuis eruit? Ik neem aan dat die niet helemaal vol met spullen staat! Met welke ruimte in jouw huis wil jij als eerste aan de slag gaan? Laat het me weten, dan maak ik samen met jou een plan van aanpak en voor je het weet is jouw huis weer een opgeruimd en gezellig thuis.

Organiseren kledingkast

Moet je ’s ochtends lang zoeken naar een outfit en ligt je kast vol met kleding die je eigenlijk niet meer leuk vindt of kledingstukken die misschien niet eens meer passen? Wil jij weer overzicht in de kledingkast zodat aankleden en wellicht zelfs het inruimen van de was weer leuk worden? Hoe fijn is het als je blij wordt wanneer je de deuren van jouw kledingkast opent! Ik help jou graag om alle kledingstukken te sorteren en jouw kast op een aantrekkelijke, overzichtelijke manier opnieuw in te delen. Ik ben bekend met verschillende opruimmethodes, waaronder de KonMari-methode van de Japanse Marie Kondo.

Administratie

Stapels papier, ongeopende enveloppen en misschien zelfs rekeningen die te lang blijven liggen… Ben je het overzicht in je administratie kwijt? Samen nemen wij jouw administratie door. 

We gaan alle post uitzoeken, sorteren, behandelen en archiveren op een manier zodat jij alles makkelijk kunt terugvinden en nieuwe papieren snel kunt afhandelen en opbergen. 

Mailbox

Wil je meer structuur in je digitale administratie? Een volle mailbox of een onlogische mappenstructuur op je computer of laptop kunnen irritatie geven omdat je zaken niet (snel) kunt terugvinden. Bespaar tijd en ergernis door samen met mij die volle inbox en onoverzichtelijke computer aan te pakken!

Timemanagement 

Kom je voor je gevoel tijd te kort en vind je het lastig om prioriteiten te stellen? Wil je tijd overhouden voor de dingen die er ècht toe doen? Wil je weer grip op je eigen tijd en energie? Dan nemen wij samen jouw tijdsbesteding door en bekijken wij welke zaken prioriteit hebben. Zo krijg je structuur in het huishouden, hou je overzicht in je agenda, is er een betere balans tussen werk en privé en als het meezit hou je zelfs meer tijd over!

Verkoopklaar maken woning

Je hebt besloten om je woning te koop te zetten. Uiteraard wil je dat je woning zo aantrekkelijk mogelijk op verkoopwebsites, zoals Funda, wordt vermeld. Met mooie foto’s. En wanneer er potentiële kopers de woning willen bezichtigen, wil je natuurlijk geen stress omdat je de woning nog even snel moet opruimen.

Ik kan je helpen om samen met jou de woning op te ruimen en verkoopklaar te maken voordat de verkoopfoto’s worden gemaakt en er mensen komen bezichtigen. Een opgeruimd, fris huis verkoopt nu eenmaal een stuk beter en dit geeft ook een beter beeld van de ruimte in de woning en de mogelijkheden die het huis te bieden heeft. Veel mensen kunnen alle spullen moeilijk “wegdenken” tijdens een bezichtiging. Maak het ze daarom op voorhand al wat makkelijker. 

Makelaardij

Omdat ik jarenlang in de makelaardij heb gewerkt, weet ik wat makelaars belangrijk vinden en waar potentiële kopers op letten. 

Een huis moet zichzelf verkopen, maar door het toepassen van tips en trucs en ervoor te zorgen dat de woning er netjes en verzorgd uitziet, kun je jouw woning net dat beetje extra geven!

Zo komt jouw woning het beste tot zijn recht.

Uiteraard heb je er later bij de verhuizing ook veel profijt van als je al je spullen al grotendeels hebt gesorteerd en opgeruimd.

Neem vrijblijvend contact met me op om samen de mogelijkheden te bespreken.

Hulp bij de verhuizing

Van alle meest stressvolle gebeurtenissen staat verhuizen op de derde plek!

Er komt ook nogal wat bij kijken voordat je uiteindelijk op de bank in je nieuwe woning kunt neerploffen. De oude woning opruimen, alle spullen inpakken, vervolgens alles weer uitpakken in de nieuwe woning en dan ook nog alle kasten en ruimtes weer logisch indelen en inrichten. Alsof dat nog niet genoeg is komt daar ook nog een hele administratieve rompslomp bij!

Naast een drukke baan en/of een gezinsleven kan de verhuizing daarom nogal wat stress veroorzaken.

Ik kan jou helpen om jouw spullen vóór de verhuizing te sorteren en op te ruimen en op een handige manier in te pakken. Bij het uitpakken van de spullen en het logisch en overzichtelijk inrichten van de ruimtes en kasten in de nieuwe woning kan ik jou ook van dienst zijn. Ook op het administratieve vlak kan ik jou werk uit handen nemen. 

Senioren

Als je kleiner gaat wonen kunnen de spullen uit het oude huis meestal niet allemaal mee naar de nieuwe woning. Keuzes maken kan lastig zijn en dit kost best veel energie. Het inschakelen van een professional organizer kan dan een logische stap zijn. Ook als je nog geen nieuwe, kleinere woning op het oog hebt is het fijn om al spullen op te ruimen. Je kunt dan rustig kijken wat er, op termijn, mee gaat naar een andere woning en wat er alvast verkocht, weggegeven of weggegooid kan worden.

Een opgeruimde woning geeft overzicht en misschien kun je daardoor zelfs langer en veiliger in de huidige woning blijven wonen.

Misschien wil je opruimen voor het geval jou iets overkomt en je niet wilt dat de nabestaanden door alle spullen heen moeten gaan.

Mocht je hulp willen bij administratieve zaken dan sta ik ook graag voor je klaar.

Het opmaken van een nabestaandendossier is ook mogelijk. Hierin vermeld je alle belangrijke informatie en persoonlijke wensen, zodat je naasten in geval van ziekte of overlijden alle essentiële gegevens in één document kunnen terugvinden.

Opruimen bij overlijden

Het overlijden van een dierbare heeft een enorme impact op je dagelijks leven. Naast alle emoties waarmee je te maken krijgt zijn er ook praktische zaken die je aandacht vragen. Denk aan het leegruimen van de kamer of woning en de afwikkeling van de administratie.

Door gebrek aan energie kun je dit zelf misschien niet opbrengen of je hebt er wellicht de tijd niet voor. Graag ontzorg ik jou hierbij, zodat jij je kunt richten op de rouwverwerking. Ik vertel je in een vrijblijvend kennismakingsgesprek graag hoe ik jou in deze moeilijke tijd kan bijstaan. 

Dostädning

Dit is de edele Zweedse kunst van het opruimen. Het staat voor het wegdoen van nutteloze dingen en het opruimen van je woning in je laatste levensjaren. In de kern gaat het erom dat je alleen die spullen houdt waar jij echt blij van wordt en al je spullen bewust ordent. Overbodig geworden spullen kun je doneren, weggeven of weggooien. Begin bijvoorbeeld met de zolder of de schuur. 

Je voorkomt hiermee dat jouw nabestaanden zich door een grote berg spullen moeten worstelen, wat meestal een emotioneel en tijdrovend proces is. En doordat je de erfstukken al van de rommel hebt gescheiden, orden je voor jouw familie en vrienden meteen ook de waardevolle herinneringen.