Mijn grote stap…

Na jarenlang dromen van, verlangen naar en toch maar weer even uitstellen, heb ik in de herfst van 2020 de stoute schoenen aangetrokken en heb ik die grote stap eindelijk gezet…

Het starten van een eigen onderneming als Professional Organizer!

Zolang ik me kan herinneren word ik blij van een opgeruimde omgeving, orde en structuur.

Als kind had ik op mijn slaapkamer een kast met de door mij bedachte naam “rommelkast”.

Mijn ouders vroegen mij weleens, “welke rommel?”, omdat zelfs daar alles goed geordend was. Opruimen is mijn passie. Ik word gelukkig van mooi ingerichte lades, overzichtelijke kasten, ordners met een mooi etiket en duidelijke tabbladen en ook op mijn werkplek moest alles altijd al een vaste plek hebben.

In mijn middelbareschooltijd werd ik regelmatig gebeld door klasgenoten die een les hadden gemist, omdat ik volgens hun precies kon vertellen wat het opgedragen huiswerk vanuit die les was. Daar vertrouwden ze blind op.

Van mijn passie mijn werk maken. Dat zou echt geweldig zijn. Maar hoe?

Bestaat er wel zo’n beroep? Ja dus, want op een gegeven moment hoorde ik van het bestaan van het vak Professional Organizing. Hier moest ik meer van weten!

Op een zaterdagochtend in 2011 ging ik naar een oriëntatie-bijeenkomst van het NBPO, de Nederlandse Beroepsvereniging voor Professional Organizers. Wauw, er is zelf al een beroepsvereniging, dacht ik toen nog. Alles wat ik daar hoorde klonk mij als muziek in de oren. Dit is wat ik heel lang heb gezocht! Dit is wat ik wil!

Maar ja, dan woon je alleen in een appartement en heb je een goede fulltimebaan bij een gemeente. Nee, nu een groot risico nemen is echt geen optie. Dus ik stelde mijn droom uit. Jaren gingen voorbij. Ik bleef alles volgen vanuit het NBPO en las er ook veel over. Steeds borrelde die sterke drang weer op om meer van dit vak te willen weten en ermee aan de slag te gaan. Het bleef knagen.

In 2018 ging ik samenwonen met mijn grote liefde Wiljan in het Brabantse Veghel. Met hem besprak ik mijn grote droom. Hij gaf mij het laatste zetje en het vertrouwen om het nu echt serieus uit te gaan zoeken en de cursus te gaan doen. En dat deed ik…

September 2020 heb ik de cursus Professional Organizer gevolgd en deze heb ik, inclusief een praktijkopdracht, met succes afgerond. Toen ging het snel…

Het jarenlange vonkje was inmiddels een uitslaande brand geworden!

Het vuur was helemaal aangewakkerd en binnen een paar weken had ik al een logo, visitekaartjes en een afspraak bij de Kamer van Koophandel. Op 11 november 2020 heb ik mijn inschrijving ondertekend bij de KvK in Den Bosch. Een echte mijlpaal. Toen ik naar huis reed was ik enorm blij maar ik heb ook een traantje gelaten. Wat zou mijn vader trots zijn geweest, dacht ik toen. Hij leeft helaas al een lange tijd niet meer. Hij was ook ondernemer, maar werd ziek en dat liep dus niet goed af. Tijd doet best veel, maar op sommige momenten mis je iemand nog meer dan anders, dit was absoluut zo’n moment.

Op 1 januari 2021 is mijn bedrijf, Linda Roelofs Professional Organizer, officieel gestart.

Mijn wens is om veel mensen te kunnen begeleiden en adviseren bij het creëren van orde en overzicht en het scheppen van structuur. Zodat ze weer tijd en ruimte krijgen voor de dingen die er ècht toe doen.

Soms komt een droom dus uit…al gaan daar eerst wat jaren overheen…

Geef een antwoord